Kontakta stöd och service

Här hittar du kontaktinformation för stöd och service vid Röda Korsets Högskola.
Här hittar du kontaktinformation för stöd och service vid Röda Korsets Högskola.
Publicerad: 22 sep 2022
Lästid: ca

Studentexpedition

Röda Korsets Högskolas Studentexpedition finns vid entrén på plan 5.

Du som har frågor kan besöka oss i Studentexpeditionen eller kontakta oss genom portalen som är länkad nedan alternativt skicka e-post till servicedesk@rkh.se.

Utbildningsadministration

Välkommen att kontakta Utbildningsadministrationen om du har frågor om registrering och studieresultat eller om du har frågor rörande om-/resttentamen.

Kontakta oss genom att maila till utbadm@rkh.se.

IT-support för studenter

Servicedesk vid Röda Korsets Högskola hanterar vissa IT-ärenden för högskolans studenter med hjälp av en extern IT-konsult.

Studenter kan kontakta Servicedesk via e-post till servicedesk@rkh.se eller genom att fylla formuläret nedan.

Frågor som behandlas är till exempel:

  • svårigheter med att komma in på studentkontot
  • passerkort som har slutat fungera
  • frågor som rör IT i lokalerna

Högskolan bistår inte med support för frågor som rör exempelvis Office-paketet eller andra frågor som rör Microsofts tjänster.

Om det rör studieadministrativa ärenden, till exempel registrering, Ladok och administration runt tentor ombedes studenter mail Utbildningsadministrationen på utbadm@rkh.se.