Porslinsfigurer. Foto: RKH

Kontakta stöd och service

Kontakta stöd och service

Här hittar du kontaktinformation för stöd och service vid Röda Korsets Högskola.

Studentexpedition

Röda Korsets Högskolas Studentexpedition finns vid entrén på plan 5.

Du som har frågor kan besöka oss i Studentexpeditionen eller kontakta oss genom portalen som är länkad nedan alternativt skicka e-post till servicedesk@rkh.se.

Utbildningsadministration

Välkommen att kontakta Utbildningsadministrationen om du har frågor om registrering och studieresultat eller om du har frågor rörande om-/resttentamen.

Kontakta oss genom att maila till utbadm@rkh.se.

IT-support för studenter

Servicedesk vid Röda Korsets Högskola hanterar vissa IT-ärenden för högskolans studenter med hjälp av en extern IT-konsult.

Studenter kan kontakta Servicedesk via e-post till servicedesk@rkh.se

Frågor som behandlas är till exempel:

  • svårigheter med att komma in på studentkontot
  • passerkort som har slutat fungera
  • frågor som rör IT i lokalerna

Högskolan bistår inte med support för frågor som rör exempelvis Office-paketet eller andra frågor som rör Microsofts tjänster.

Om det rör studieadministrativa ärenden, till exempel registrering, Ladok och administration runt tentor ombedes studenter mail Utbildningsadministrationen på utbadm@rkh.se.

Kontakta Studievägledningen

Mer information

Vanliga frågor och svar för studenter