
Blanketter för studieadministration
Här hittar du blanketter för att ansöka om studieuppehåll, studieavbrott, återupptag av studier m.m.
Här hittar du blanketter för att ansöka om studieuppehåll, studieavbrott, återupptag av studier m.m.
Här samlas blanketter för att söka studieavbrott, studieuppehåll, tillgodoräknande, begärna om omprövning av betyg, återupptag av dina studier vid Röda Korsets Högskola m.m.
Digitala blanketter
Digitala blanketter går att fylla i via datorn eller en smartphone. Spara ned blanketten innan du fyller i den.
- Anmälan om studieavbrott
För dig som vill avsluta dina studier. - Ansökan om återupptag (efter studieuppehåll)
För dig som varit på ett studieuppehåll och ska komma tillbaka för att fortsätta dina studier. Deadline för ansökan om återupptag till HT22 är 10 mars. Deadline för ansökan om återupptag till VT23 är 10 september. - Ansökan studieuppehåll alt förlängning av studieuppehåll
För dig som behöver studieuppehåll p.g.a. sjukdom, föräldraledighet eller annan anledning. - Ansökan om tillträde till högre termin efter spärr
För dig som inte uppfyller tillträdeskraven för uppflyttning till högre termin inför vårterminen 2023, men önskar påbörja högre termin höstterminen 2023. Ansökan om tillträde till högre termin efter tidigare spärr ska vara inkommen senast 15 april inför tillträde till höstterminen 2023. Studieplats tilldelas i mån av plats. Vid sen ansökan kan följderna bli att din ansökan inte hinner behandlas. Formuläret öppnar 1 februari. - Ansökan om tillgodoräknande
För dig dig som ansöker om tillgodoräknande av tidigar studier.
Läs mer om hur du ansöker om tillgodoräknande.
Övriga Blanketter
Övriga blanketter skriver skriver du ut för att fylla i.