Vi använder kakor för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.

Läs mer om kakor

IT-support för studenter

Servicedesk vid Röda Korsets Högskola hanterar vissa IT-ärenden för högskolans studenter med hjälp av en extern IT-konsult.
Servicedesk vid Röda Korsets Högskola hanterar vissa IT-ärenden för högskolans studenter med hjälp av en extern IT-konsult.
Publicerad: 08 mar 2021
Lästid: ca

Frågor som behandlas är till exempel svårigheter med att komma in på studentkontot, passerkort som har slutat fungera eller frågor som rör lokalerna. Högskolan bistår inte med support för frågor som rör t.ex. Office-paketet eller andra frågor som rör Microsofts tjänster. 

Kontakt

Studenter kan kontakta Servicedesk via e-post till servicedesk@rkh.se eller genom att fylla i formuläret på one.rkh.se 

Om du upptäcker brister i högskolans IT-plattform och att något verkar vara fel, till exempel vad gäller säkerhet eller system, ber vi dig anmäla dem via servicedesk@rkh.se.

Studieadministrativa ärenden

Om det rör studieadministrativa ärenden, till exempel registrering, Ladok och administration runt tentor ombedes studenter mejla utbadm@rkh.se som bevakas och besvaras av Utbildningsadministrationen.