Stöd, vägledning, service och support

Behöver du råd och stöd kring studieteknik? Funderar du på om du har valt rätt? Är det studenthälsan du söker? Eller vill du bara komma i kontakt med administration eller expedition? Då har du hamnat rätt. Här under och i länklistan längre ner på sidan, hittar du all information kring service och support för studenter vid Röda Korsets Högskola.

Studentexpedition

Röda Korsets Högskolas Studentexpedition finns vid entrén på plan Öppettider för Studentexpeditionen varierar just nu eftersom många fortfarande arbetar hemifrån på grund av Coronaläget. För aktuella öppettider, titta i Canvas.

Du som har frågor kan använda portalen one.rkh.se alternativt skicka e-post till servicedesk@rkh.se. Om vi inte kan vara direkt så slussar vi din fråga vidare till rätt person.

Utbildningsadministration

Välkommen att kontakta Utbildningsadministrationen om du har frågor om registrering och studieresultat eller om du har frågor rörande om-/resttentamen.

Kontakta oss genom att maila till utbadm@rkh.se.

IT-support för studenter

Servicedesk vid Röda Korsets Högskola hanterar vissa IT-ärenden för högskolans studenter med hjälp av en extern IT-konsult. Studenter kan kontakta Servicedesk via e-post till servicedesk@rkh.se eller genom att fylla i formuläret här.

Frågor som behandlas är till exempel svårigheter med att komma in på studentkontot, passerkort som har slutat fungera eller frågor som rör lokalerna. Högskolan bistår inte med support för frågor som rör exempelvis Office-paketet eller andra frågor som rör Microsofts tjänster.

Om det rör studieadministrativa ärenden, till exempel registrering, Ladok och administration runt tentor ombedes studenter mejla Utbildningsadministrationen på utbadm@rkh.se.