HemMedarbetareService och supportVanliga frågor & svar

Vanliga frågor & svar

Här har vi samlat vanliga frågor och svar på frågor som rör IT vid högskolan. 
Är det någon information du saknar är du välkommen att kontakta Service Desk.  

Hur kopplar jag upp mig mot högskolans nätverk (wifi)? 

En guide till hur du ansluter din dator till vårt nätverk hittar du under fliken Trådlöst nätverk. Där hittar du även ett program som du kan ladda ner och som gör inställningarna åt dig.

Hur får jag tillgång till Office-paketet på min privata dator eller surfplatta?
Här har vi samlat all information du behöver för att komma igång med Office 365 på din egna enhet. 

Hur skriver jag ut från min egna dator? 
Skicka dokumentet (.doc, .pdf etc...) från din epostadress till printme@rkh.se (det måste vara den epostadress som du angett vid början av dina studier).

Jag har glömt min kod till passerbrickan ("pluppen"), vad gör jag? 
Du kan få en ny kod genom att gå till receptionen under dess öppettider eller kontakta Service Desk. Kom ihåg att ta med en giltig legitimation.